2013. június 22., szombat

A személyes névmások és a határozott névelők tárgy esete

                                                                Wen siehst du, Hanno?



Hanno sieht mich.
ich sehe Hanno.
wir sehen einander.


Ich sehe meine Cousine.
Meine Cousine sieht mich.
Wir sehen einander.


Ich sehe meinen Cousin
Mein Cousin sieht mich.
Wir sehen einander.


Ich sehe ein Huhn.
Das Huhn sieht mich
Wir sehen einander.
.....................................


                                                       A személyes névmások tárgy esete


ich = mich             du = dich            er/sie/es = ihn/sie/es           wir = uns        ihr = euch        Sie/sie =sie             
       
mich - engem
dich - téged
ihn - őt (fiú)
sie - őt (lány)
es - őt (semleges)
uns - minkent
euch - titeket
Sie - önt, önöket
sie - őket



                                                     
                                                               Was bringst du, Hanno?


ich bringe das Sonnenöl
ich bringe den Ball
ich bringe das Ei
und ich bringe den Pudding
Was soll ich noch bringen?



                                                            
                                                         A határozott névelők tárgyesete
                                       
                                                     
                                                       der                    die                    das
                                                       den!                   die                    das
pl: den Pudding - a pudingot.
A németben az "es gibt" szerkezet mindig tárgy esetet vonz maga után. A mondat alanya az "es". valaminek a létezését fejezi ki. pl: Im Zimmer gibt es einen/den Sessel. - a szobában van egy/a fotel. vagy. Es gibt im Zimmer einen/den Sessel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése